Alicia bloggar dag 2!

I dag sov vi lite längre...tror mormor behövde det!

Tomte gröt och macka till frukost var inte helt fel! 

Mormor har lovat att vi ska prata med Winton..på datorn!

Skype heter det visst, fast det kan jag inte säga!

Winton visade mej vad han fått i julklapp!

Det var bilar, flygplan och en massa annat! Sen hade han fått puzzel! Han fick 2 st puzzel..och ett var med BAMSE!!

Då kom jag på att jag glömt bort att ”älska” = önska det av tomten!!

 

Mormor säger att nu får du vänta jätte länge innan tomten kommer igen!

Han behöver låååång tid för att göra alla leksaker som barnen önskar sej!

Tror att det är svårt att göra puzzel med Bamse på! Han måste nog sätta igång NU! Om han ska hinna...

eller så kan mamma och pappa gå in i affären och köpa ett puzzel =)

Då slipper tomten göra ett åt mej =)

 

Nu ska jag titta lite på kalle anka , innan det är dax att äta!

 

  

Idag fick jag sitta i stora rummet och äta=)

Kollade på Gummibjörnarna. 

Mormor tyckte att jag åt bra, så jag fick godis (Gummibjörns godis)

Fast det är ju inte lördag...

Mormor säger att vi har fredagsmys!

 

  

Idag är jag lite rastlös...Kan liksom inte göra saker någon längre stund!

och så tjatar jag och frågar mormor om saker hela tiden!

Tycker det är lite kul att göra så ibland =)

Tror mormor tycker det är lite jobbigt...hon suckar och säger jaaaaaaaa Alicia,

det brukar betyda att stora människor inte är riktigt glada... 

Ska leka lite med tyzon...en liiiiten stund, så mormor får dricka sitt kaffe =)

 

    

Vädret är så fint, så det blir en promenad sen! 

Nu har vi varit ute jätte länge...Tur mormor började frysa om öronen, så vi kunde gå hem!

Mormor har lovat att jag ska få festis och kaka till fikat =)

ska bli jätte mumsigt!

 

  

Nu är mamma och pappa påväg hem, fast det tar ett tag att köra säger mormor,

det kommer att vara mörkt ute.

Nu har jag inte tid att hjälpa mormor med bloggen längre!

Får väl skypa med henne, så hon får lite uppslag att skriva om =) 

Mormor sa att det varit jätte många inne och läst min blogg...det tackar man för! Men vem kan motstå mej??!!

Alla säger hela tiden ” Hon är ju för go” =)

Ha det bra och Gott nytt år

Önskar Alicia 3 år!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0