Alicia bloggar del 3

Matdax och bajs lukt!!

 Mormor pratade om maten jag skulle få till middag idag! ( rotmos och fläsklägg)

Hon visar stolt upp den och säger ”det här är JÄTTE gott”

 

Hmm !!! säger direkt! tycker inte om det!! 

Jo, säger mormor, det här brukar pappa laga till er hemma.

NEJ! Mat som luktar ”bajs” det får jag då inte av pappa!! Så de så!

 

Mormor ger med sej och ger mej spaghetti och köttfärssås =) 

 

Mormor får äta ”Bajs” maten !! Bläääck! 

Kännde mej lite trött förut, men nu när jag har ätit, känner jag mej JÄTTE pigg!

Mormor säger att det var nog någon sockerkick från festisen som jag fick till maten =)

Undrar hur jag blir om jag får godis sen....

 

Kom på att mormor har massa rolig lera som man kan ” Dega” med!

Jag bakade och sjöng ” en socker bagare” Jätte högt =)  

      

Mormor sitter och säger aj aj aj hela tiden!

Hon har ont i händerna och fötterna...tycker faktiskt synd om henne..

 

    

Jag blåser och blåser fast det onda försvinner inte..Konstigt!

Brukar funka när mamma blåser när jag har ont =)

 

Sen var det dax för promenad ! Det var skönt ute, fast halt! Tur mormor hade vagnen att hålla sej i =)  

    

 

När vi kom hem tog jag över mormors data...

Finns jätte många roliga program att titta på!

 

         

Pettsson och Findus är roligt att se på =) 

Till kvällsmat har  morfar lagat en stek och potatis och god sås...lite grönsaker va jag tvungen att äta oxå..
Fast mormor lovade mej något gott om jag åt upp, så jag åt upp grönsakerna med!
 

Nu vill Mormor sitta vid datorn =(

Jag sitter nere hos morfar och äter popcorn =)

 

   

Fast ingen film, utan Bollibompa...orkar inte titta på film idag! 

Känner mej lite trött, så det blir nog att lägga mej tidigt!

Så nu är det färdig bloggat för idag =) 

Ps Återkommer i morgon =) 

Slut i rutan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0