Hårfin, kusin bråk och go fika!

Burr idag var det bistert ute! 13.7 minus hade vi idag på morgonen...
Inget kul att vara rökare i denna kylan!  (ja, jag vet,får skylla mej själv)
 
Idag ska jag färga/slinga håret hos frissan Jessica =)
Tänk vad lyxig man känner sej, när man får fixa till sej och bli fin i håret =)
 
Här kommer en nytagen bild på mej   (som jag utlovade i gårdagens blogg)
 
När vi kom hem från Oskarshamn, väntade Alicia på oss!! Hon och Johanna hade bakat pepparkakor =)
Det luktar jul...
Alicia och jag gick upp till datorn och ringde upp Emmelie och Winton på skype.
Härligt att kunna se och prata med varandra, och gratis är det oxå =)
 
När de små kusinerna fick se varandra så började de vinka åt varandra, för att sedan gå vidare med lite kusin snack..Så här lät det
 
Jag  -Alicia berätta för winton vad du och Johanna har gjort.
A - Bakat pepparkakor med hanne.
W -har oxå bakat pepparkakor. igår..
W - titta vad jag har ( visar upp en burk med russin
A - sånt har inte vi hemma...vi kan köpa det!
W - vi har päron hemma..
A  - vi har inte päron å inte äpple heller...Men apelsiner
Emmi och jag tycker att det börjar spåra ur lite här... Att bara försöka överträffa varandra i vad som finns hemma eller inte är väl inget kul samtal.
Men de fortsätter entreget med att berätta om vad de har hemma som är ätbart.
W - jag har godis och glass hemma säger han så stolt!
A - får godis och glass på lördag och festis =)
W - vi har morötter hemma.
A - Vi har inga morötter...fast jag har en kanin =)
Så fortsatte samtalet mer eller mindre till vi kopplade ner oss=)
De är bara för goa mina små hjärtan =)
 
Maria hade med sej bullar och goda kakor och självklart var vi ju tvungna att smaka Alicias ny gräddade peppar kakor =)  Go fika!
Nu har vi ätit kvällsmat. Blev fläsk och potatis och löksås !! Så gutt =)
Ska gå ner och tända upp mina lycktor och ljus, för i kväll blir det att slappa i soffan och vara glada åt att vi slipper gå ut i kylan !! Eller...jag går ju ut för att röka, fast det blir snabb bloss och inte så ofta =)
 
Dagens ämne är
Den här personen skulle jag vilja träffa

Ja, att Richard sjöberg och postkodsmiljonären kom hem hit med en check på ett par mille och en ny bil, skulle ju inte vara helt fel =)
Så komsi komsi Richard med några mille åt oss =)
 
Trevlig kväll önskar jag er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0