Härligt med positiva saker

Sorry att jag missade att blogga i går.  Fast det tar man ju igen lite lätt med ett litet längre inlägg =)
 
Tisdag.
Var ju ett riktigt busväder här , med blåst och snö.
Tycker att det räcker nu! Vill att kyla ska vara kvar, så den snö vi har fått ligger kvar till jul!
 
Händer inte så mycket i mitt liv just nu.
Samma saker dag ut och dag in!
 
Man går upp, äter frukost, ger hunden mat och vatten. Utsläpp på gården...Hunden alltså =)
Sen brukar kaffet vara klart. Läsa tidning. bädda upp, frukost framför tv4 morgon. 
Sen ska eksemet smörjas och täckas för sår på händer och fötter.
klä på sej och försöka fixa till sej lite..
Då  är klockan halv 1-1 och det är dax lunch! Äta och plocka bort efter sej. Planera för kvällsmat. Ladda kaffe bryggan. Ut på prommenad med hunden, kaffe och slapp framför tvn en stund. Sen ska  eksemet åter smörjas in.
Nu börjar klockan närma sej halv 5-5. Dax att fixa kvällsmat. Inte så lätt!!
Johanna måste hjälpa mej eller så tinar jag färdiglagad mat ( Roland har gjort några rätter, så det är bara att skala potatis, vilket är Johannas jobb ) Plocka undan och fixa till i köket.
Åter dax för att smörja in eksemet.
Kokar lite kaffe och bänkar mej framför tvn vid 7 halv 8. Blir oftast sittande där sen.
Innan sängdax ska hunden ut, eksem ska smörjas, mat ska ev plockas fram ur frys.Ladda kaffe bryggare, släcka ner, sen sängen och hoppas få sova...
Tänk vilket glamoröst lv jag lever...
 
Tisdagens ämne.
Vad har du i din väska?
Ja, där finns inte så mycket! Mobil, plångbok, cigg, tändare, spegel, halstabletter, tuggummi, näsdukar
Finns nog inte så mycket mer...=)
 
 
ONSDAG!
Idag gick jag upp tidigt. Satt på tvn, ville se om det blev några par som ville gifta sej i direktsändning.
12 st förväntansfulla par var där. Mycket fint..
Är ju ett magiskt datum idag 12-12-12 =)
 
Är på gott humör idag..kanske för att jag faktiskt kan böja på mina fingrar...blir så mycket lättare att hålla i saker då =)
Har faktiskt kunnat blåsa till mitt hår idag! låter kanske simpelt, men för mej är detta ett jätte framsteg, och ett välkommet sådant =)
Tycker att det är på tiden att kärringen Lewandowski börjar få lite positiva saker i livet!
 
Blev även idag en prommenad med hunden, härligt fast kallt var det!
När jag kom hem efter promenaden ringde Johanna mej.
Hon har kommit in på sjuksköterske utbildningen i Kalmar =))))
Jätte grattis till dej gumman.
Såg även att min brorson hade kommit in på utbildning i Uppsala, Grattis Alexander!
Härligt med positiva vibbar =)
 
Dagens ämne är
Vilken högtid tycker du bäst om?
Måste säga 2 st. Advent! för då plockar man fram stakar och stjärnor , slingor och annat och det lyser så fint och ger en sådan härlig känsla i hela kroppen.
Sen lyser det upp i vintermörkret oxå.
Sen är det Julafton! Älskar att vakna och veta att det är julafton!!
Man blir som ett litet barn på nytt,
 
Nej nu är det dax att plocka ut lasagnen ur ugnen och få lite mat i magen innan tv soffan kallar
Trevlig kväll på er alla 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0