Utkast: Dec. 02, 2012

Åh! vad dålig jag är på att blogga !
Fast nu har jag haft fullt upp i en vecka, med att försöka fixa lite adventsfint här hemma,
Nu är jag glad och mycket nöjd med resultatet =)

I fredags natt kom Roland hem, efter 5 dagars jobb!
Skönt med sällskap och en hjälpande hand.

I går lördag åkte vi iväg en sväng till Kalmar.
Smart som jag är så hade jag gjort en lista på vad vi skulle handla och i vilka affärer vi skulle till. Gick som en dans...

Träffade på Emmelie och Winton på Rusta. De hade tagit bussen ut till Hansa city.
Vi stuvade in dem i bilen, och gav dem lift hem så Emmi slapp kånka på en massa kassar på bussen hem. Blev en fika och mys med Winton =)

Hade tänkt besöka slottet och julmarknaden de har där.
Fast Roland var inte så sugen på att åka dit, så vi skippade det.

På kvällen blev det god mat och ett glas vin!
Mys framför tvn med tända ljus =)

Idag har vi inte gjort så många knop! Kollat film och slappat,
Kan vara skönt det oxå ibland =)

Tänkte att jag skulle låta min blogg bli en adventskarlender!
Skriva om olika saker, varje dag fram till Julafton.

Skulle ju ha börjat redan igår,för då var det ju 1 december! så jag får skriva 2 st ämnen idag istället.

1 December.
VARFÖR BÖRJADE JAG BLOGGA?

För att jag tycker det är roligt att skriva, och kul att kunna gå tillbaka och kolla vad man gjortde för typ 1 år sedan. Minnet är ju inte det bästa =) sen är det kul att andra går in och läser ens blogg =)

2 December.
10 SNABB FAKTA OM MEJ + EN NYTAGEN BILD

1. Kvinna.
2 50 år
3 Gift med Roland
4. Vi har 3 barn ihop Maria. Emmelie, Johanna
5 Uppvuxen i Fliseryd, men nu bosatt i Mönsterås,
6 Har en hund som heter Tyzon.
7 Gillar att påta i trädgården
8 Älskar sol och värme.
9 Har 2 barnbarn Alicia och Winton.
10 Någon gång i Aprill nästa år kommer vi att få barnbarn nummer 3 =)

Det nytagana fotot kommer jag att lägga ut senare!
Ska ju till frissan och göra mej fin i håret i morgon.
Ja det var det hela...

Nu har vi ätit Rolands goda hemlagade pizza =)
Mätta och goda intar vi soffan och myser med tända ljus.

Trevlig Advent önskar jag er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0